logo of the company
Schuifpui
Aluminium SchuifpuiKunststof Schuifpui
Over Ons
Offerte AanvragenPrijs Calculator

Algemene voorwaarden J&P Luxury en haar dochterondernemingen

Artikel 1 - Definities

1.1 In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

a. leverancier: J&P Luxury B.V. en haar handelsnaam schuifpuidirect.nl, gevestigd aan de industrieweg 8 te Middelbeers.

b. aard van de werkzaamheden: advisering, verkoop en montage van raamdecoratie, zonwering, garagedeuren, kozijnen, schuifpuien,meubelen, verf en interieurproducten;

c. opdrachtgever: iedere natuurlijke- of rechtspersoon, die aan leverancier opdracht geeft tot het verrichten van voornoemdewerkzaamheden;

d. verkoop op afstand: een door leverancier georganiseerd systeem voor verkoop op afstand, waarbij tot en met het sluiten van deovereenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken van communicatie op afstand;

e. overeenkomst: de overeenkomst tussen A5 Middelbeers en de opdrachtgever;

f. consument: de opdrachtgever die een natuurlijk persoon is en niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;

g. consumentenkoop: de koop met betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten tussen J&P Luxury en een consument.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en alle andere rechtsbetrekkingen tussenopdrachtgever en leverancier.

2.2 Standaardvoorwaarden van opdrachtgever gelden niet en worden door leverancier uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij dezeschriftelijk door leverancier zijn aanvaard.

Artikel 3 – Aanbiedingen

3.1 Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of overeengekomen. Aanbiedingen zijn gebaseerd op de doorde opdrachtgever bij de eventuele aanvrage verstrekte gegevens, tekeningen en andere gegevens in de meest ruime betekenis. Deleverancier mag van de juistheid van deze gegevens uitgaan zonder dat op hem de verplichting rust die juistheid bij opdrachtgever teverifiëren.

3.2 Leverancier heeft het recht indien de opdracht niet aan hem wordt gegeven, alle kosten welke hij heeft moeten maken om zijnaanbieding te kunnen verstrekken, in rekening te brengen aan opdrachtgever.

3.3 In geval van consumentenkoop zijn de opgegeven prijzen inclusief BTW. In alle andere gevallen exclusief BTW. Eventueleverwijderingsbijdragen zijn bij de prijs inbegrepen, tenzij anders staat aangegeven. Prijzen worden uitgedrukt in Euro’s, andere valutaalleen indien nadrukkelijk aangegeven.

3.4 De inhoud van folders, drukwerken en andere uitingen zijdens leverancier binden leverancier niet, tenzij in de overeenkomstdaarnaar uitdrukkelijk wordt verwezen.

3.5 Voor elke overeengekomen hoeveelheid verf, is een speling van 10% toegelaten, met dien verstande, dat opdrachtgever verplicht is10% minder of meer te ontvangen en te betalen, zulks met een minimum van 1 kg., respectievelijk 1 liter.

Artikel 4 – Rechten van industriële en intellectuele eigendom

4.1 Leverancier behoudt de auteursrechten, alsmede alle overige rechten van Intellectuele of industriële eigendom op de door hemverstrekte ontwerpen, schetsen, afbeeldingen, tekeningen, modellen, programmatuur en offertes. Deze stukken blijven eigendom vanleverancier en mogen zonder zijn uitdrukkelijke toestemming niet worden gekopieerd, aan derden getoond of op andere wijze wordengebruikt, ongeacht of aan opdrachtgever daarvoor kosten in rekening worden gebracht. Opdrachtgever is gehouden deze zaken opeerste verzoek aan leverancier te retourneren op straffe van een boete van € 500,-- per dag.

4.2 Opdrachtgever zal leverancier vrijwaren van elke aanspraak van derden tot schadevergoeding jegens leverancier inzake van hetgebruik van door opdrachtgever toegezonden tekeningen, monsters, modellen of modelplaten of andere zaken, respectievelijk gegevensen is aansprakelijk voor alle kosten daaruit voortvloeiende.

Artikel 5 – Overeenkomsten

5.1 Overeenkomsten, hoe ook genaamd, komen pas tot stand na uitdrukkelijke aanvaarding door leverancier. Deze uitdrukkelijkeaanvaarding blijkt uit de schriftelijke bevestiging van leverancier, door ondertekening van het offerteformulier door opdrachtgever of eentoezegging per e-mail, ondertekend met voor- en achternaam dan wel uit het feit dat leverancier uitvoering geeft aan de overeenkomst.

5.2 Bestellingen die opdrachtgever plaatst tijdens gesprekken met vertegenwoordigers, agenten of andere tussenpersonen aan de zijdevan de leverancier, zijn voor leverancier eerst verbindend na ontvangst door leverancier van een door opdrachtgever ondertekendeschriftelijke orderbevestiging.

5.3 Wijziging van of aanvulling(en) op een bestaande overeenkomst binden de leverancier niet eerder, nadat deze aan deopdrachtgever een schriftelijke bevestiging daarvan heeft gestuurd.

Artikel 6 – Levertijd en levering

6.1 Leverancier heeft het recht in gedeelten te leveren en dienovereenkomstig te factureren.

6.2 Levertijden worden door de leverancier bij benadering vastgesteld. De levertijd gaat in wanneer over alle technische detailsovereenstemming is verkregen en nadat alle voor de uitvoering van het werk noodzakelijke gegevens, tekeningen enz. in bezit zijn vanleverancier en deze de overeengekomen betaling heeft ontvangen. In geval van meerwerk wordt de levertijd verlengd met de tijd dienodig is om materialen en onderdelen te bestellen en te laten leveren en met de tijd die nodig is om het meerwerk binnen debedrijfsplanning uit te voeren.

6.3 De levertijd is vastgesteld in de verwachting dat de leverancier kan blijven werken als ten tijde van de aanbieding was voorzien ende nodige materialen hem tijdig zullen worden aangeleverd. Overschrijding van de levertijden, voor zover deze een fatale termijninhouden, kan slechts aanspraak geven op schadevergoeding, indien schriftelijk overeengekomen.

6.4 Tenzij anders overeengekomen, geschiedt levering:

a. indien de zaken door of namens opdrachtgever worden afgehaald: door afgifte van de zaken aan de opdrachtgever of degene diedeze namens hem in ontvangst komt nemen;

b. bij verzending door tussenkomst van een beroepsvervoerder door overdracht van de zaken door leverancier aan die vervoerder;

c. bij verzending door middel van een vervoermiddel van de leverancier: door aflevering ten huize, aan de winkel, het magazijn vanopdrachtgever of een ander aangewezen adres van aflevering. Alleen ingeval van consumentenkoop berust het transportrisico in gevalvan sub b en c bovengenoemd, tot aanbieding van de zaken bij leverancier. Leverancier heeft aan zijn leveringsplicht voldaan door degoederen eenmaal op het afgesproken tijdstip aan opdrachtgever aan te bieden. Het rapport van degene, die het vervoer heeft verzorgd,vormt het volledige bewijs van aanbod tot levering. Indien opdrachtgever weigert de goederen in ontvangst te nemen, komen de kostenvan de retourvracht, opslag en andere noodzakelijke kosten voor rekening van opdrachtgever. Het aanbod tot levering wordt metlevering gelijkgesteld. Op dat moment gaat het risico van de zaak over op de opdrachtgever.

6.5 De opdrachtgever is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop hem deze ter beschikking staan of aan hem terhand worden gesteld.

6.6 Indien de opdrachtgever de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor delevering, zullen de voor levering bestemde artikelen gedurende 30 dagen na aanbieding worden opgeslagen voor risico van deopdrachtgever, nadat de leverancier hem hiervan in kennis heeft gesteld. De opdrachtgever zal in dat geval alle aanvullende kostenverschuldigd zijn. Na ommekomst van deze termijn is leverancier gerechtigd de zaken aan een derde te verkopen of anderszinsdaarover te beschikken onverminderd de betalingsplicht van opdrachtgever.

6.7 Opdrachtgever garandeert, dat voorzieningen en ophangingen van bouwkundige aard in goede staat zijn en de uitvoering van deopdracht door leverancier mogelijk maken.

6.8 Opdrachtgever draagt zorg voor de inrichting van de bouwplaats overeenkomstig de daaraan door de wet gestelde eisen. De kostendaarvan zijn voor rekening van opdrachtgever.

Artikel 7 – Montage

7.1 Montage wordt uitgevoerd tegen de normaal geldende tarieven. Het met de montage belaste personeel, monteert uitsluitend hetdoor leverancier geleverde materiaal en/of het materiaal dat in de opdracht was begrepen.

7.2 Voor buiten de opdracht vallend montagewerk, is leverancier niet aansprakelijk.

7.3 Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat leverancier zijn werkzaamheden ongestoord kan verrichten. Daartoe dient opdrachtgeveronder meer ervoor te zorgen dat er in de ruimte waarin de werkzaamheden moeten worden verricht, gas, water en elektriciteit aanwezigis, en de ruimte verwarmd is of kan worden, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit. Opdrachtgever zorgt voor eigenrekening en risico dat geschikte behuizing, deugdelijke sanitaire voorzieningen en door de Arbo-wet geëiste voorzieningen voor hetpersoneel van leverancier aanwezig zijn en dat op de bouwplaats de nodige afsluitbare droge opslagplaatsen voor materiaal,gereedschappen en andere zaken aanwezig zijn, indien het project meerdere dagen bevat.

7.4 Wanneer de montage door oorzaken buiten de schuld van leverancier niet geregeld en niet zonder onderbreking kan geschieden ofop andere wijze wordt vertraagd, is leverancier gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerkosten aan opdrachtgever in rekening tebrengen tegen het op dat moment geldende tarief.

7.5 Voor rekening van opdrachtgever zijn alle eventuele niet voorziene kosten, in het bijzonder:a. kosten ontstaan doordat de montage niet tijdig kan geschieden;b. reis- en verblijfkosten die niet waren begrepen in de prijs.

7.6 Opdrachtgever dient bij het gereedkomen van de werkzaamheden aanwezig te zijn en te controleren of de werkzaamheden naarbehoren zijn vervuld.

7.7 Reclamaties na vertrek van het montagepersoneel betreffende de uitvoering van het werk of de duur daarvan, worden niet inbehandeling genomen, tenzij opdrachtgever aantoont dat hij een gebrek redelijkerwijs niet heeft kunnen ontdekken op het moment datde werkzaamheden waren voltooid. In dat geval dient opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking van het gebrek, schriftelijk bijleverancier te reclameren en deze de gelegenheid te bieden een eventueel gebrek te herstellen mits de melding valt binnen degarantietermijn. Opdrachtgever zal dienen aan te geven wat het gebrek is en wanneer en hoe hij het gebrek heeft geconstateerd.

Artikel 8 – Oplevering

8.1 Een werk wordt als opgeleverd beschouwd:a. wanneer leverancier hetzij schriftelijk hetzij mondeling aan opachtgever kennis heeft gegeven van de voltooiing van het werken deze het werk heeft goedgekeurd;b. 8 dagen nadat leverancier schriftelijk aan opdrachtgever heeft medegedeeld dat het werk voltooid is en opdrachtgever heeftnagelaten het werk binnen die termijn op te nemen;c. bij ingebruikneming van het werk door opdrachtgever, met dien verstande dat door de ingebruikneming van een gedeelte van hetwerk, dat gedeelte als opgeleverd wordt beschouwd.

8.2 Kleine gebreken welke kunnen worden hersteld binnen 30 dagen na oplevering, zullen de oplevering niet in de weg staan.

8.3 Bij onthouding van goedkeuring aan het werk welke de oplevering in de weg staat, is opdrachtgever verplicht hiervan schriftelijkmededeling te doen aan leverancier, onder opgave van redenen.

8.4 Indien enig onderdeel buiten de schuld van leverancier niet tegelijkertijd met de oplevering kan worden geleverd, zal de opleveringtoch kunnen geschieden. Hiermee zal met de betaling en de garantiebepalingen echter rekening gehouden kunnen worden.

Artikel 9 – Overmacht

9.1 Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van eenomstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of een in het verkeer geldende opvattingvoor hun rekening komt.

9.2 Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en de jurisprudentie wordt begrepen, alle vanbuiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop leverancier geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor leverancier niet instaat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van leverancier, worden daaronder begrepen.

9.3 De leverancier heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert,intreedt nadat de leverancier zijn verbintenis had moeten nakomen.

9.4 Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt, de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien dezeperiode langer duurt dan 2 maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoedingvan schade aan de andere partij.

9.5 Voor zover de leverancier ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst isnagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomene respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, isde leverancier gerechtigd om het reeds nagekomene respectievelijk na te komen gedeelte separaat te facturen. De opdrachtgever isgehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 10 – Vooruitbetaling/zekerheidsstelling

10.1 Leverancier zal te allen tijde een vooruitbetaling of zekerheidsstelling van opdrachtgever verlangen in de vorm van een betaling vantenminste 50% alvorens tot bestelling van de levering, levering of tot verdere levering over te gaan.Indien opdrachtgever met de verlangde vooruitbetaling of zekerheidsstelling in gebreke blijft, vervalt de eventueel op leverancierrustende leveringsplicht, onverminderd het recht van leverancier op vergoeding van alle schaden, kosten en interesses. Ingeval van eenconsumentenkoop zal opdrachtgever tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht alvorens het productwordt besteld. Verdere betaalverplichtingen zullen te allen tijde worden gecommuniceerd in de aangeleverde factuur. Voor alle andereverkopen gelden geen beperkende bepalingen.

Artikel 11 – Betaling

11.1 Alle betalingen geschieden voor 90% voorafgaand aan de aflevering, of indien overeengekomen direct bij aankomst, voorafgaandaan de montage, of door verstrekking van een eenmalige machtiging tot automatische incasso van de bankrekening en/of girorekeningvan opdrachtgever aan leverancier tot afschrijving van het volledige overeengekomen bedrag, binnen 8 dagen na levering of montage,welke eenmalige machtiging door opdrachtgever dient te zijn verstrekt vóór levering of montage. Indien de opdrachtgever hieraan nietvoldoet, wordt het gefactureerde bedrag met 10% verhoogd.

11.2 Indien een andere termijn dan in 11.1 bedoeld is overeengekomen, dient betaling binnen de overeengekomen termijn tegeschieden. Niet naleving leidt ook hier tot verhoging van het gefactureerde bedrag met 10%.

11.3 Indien er sprake is van schuldeisersverzuim als bedoeld in artikel 6:58 BW en volgende, is leverancier gerechtigd tot factureringover te gaan en algehele betaling te vorderen, dan wel voor betaling passende zekerheid te verlangen.

11.4 Verrekening van tegenvordering met hetgeen aan leverancier verschuldigd is, is slechts toegestaan ingeval van eenconsumentenkoop, mits aan de wettelijke vereisten hieraan is voldaan en pas na mededeling hiervan aan leverancier.

11.5 Bezwaren tegen de hoogte van de factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

11.6 Indien betaling niet binnen de afgesproken termijn heeft plaatsgevonden, is leverancier gerechtigd aan opdrachtgever eenvergoeding wegens renteverlies in rekening te brengen vanaf de factuurdatum, gelijk aan de wettelijke rente, evenwel met een minimumvan 10% per jaar indien de wettelijke rente lager is dan 10%, waarbij rente over een gedeelte van de maand wordt berekend als eenvolle maand.

11.7 Ingeval van niet tijdige betaling is opdrachtgever tevens verschuldigd alle buitengerechtelijke kosten die door de niet tijdige betalingzijn veroorzaakt. Buitengerechtelijke kosten zijn door de opdrachtgever in ieder geval verschuldigd wanneer leverancier een derde voorde incasso heeft moeten inschakelen. De buitengerechtelijke kosten zullen worden berekend overeenkomstig het incassotarief van deNederlandse Orde van Advocaten met een minimum van € 250,-.

11.8 Zaken die opdrachtgever aan leverancier ter bewerking, reparatie, bewaring of anderszins in handen heeft gesteld, hoeftleverancier niet eerder aan opdrachtgever terug te geven dan nadat opdrachtgever al hetgeen hij uit welke hoofden ook aan leverancierverschuldigd is, heeft voldaan.

Artikel 12 – Prijswijziging

12.1 De overeengekomen prijzen zijn gebaseerd op de kosten van materialen en lonen geldend op de dag van offerte.

12.2 Indien het tijdvak tussen het sluiten van de overeenkomst en de levering langer is dan 3 maanden, is de leverancier bevoegd omde overeengekomen prijs aan te passen aan de stijging van de kosten van uitvoering van de overeenkomst, als gevolg van zich na deaanbieding van de prijs binnen het bovengenoemde tijdvak voordoende omstandigheden, zoals stijging van lonen, prijzen voormaterialen, hulpmiddelen en transport, verzekeringspremies, belastingen en sociale lasten, invoering van overheidsmaatregelen endergelijke.

12.3 Blijken door of vanwege opdrachtgever verstrekte inlichtingen, waarop leverancier bij het aangaan of het uitvoeren van deovereenkomst is afgegaan, onjuist of onvolledig, dan kan de leverancier naar zijn keuze de hieruit voor hem voortvloeiende kosten aanopdrachtgever in rekening brengen, dan wel de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden met behoud van het recht op eenvergoeding voor reeds gemaakte kosten en te derven winst.

Artikel 13 – Eigendomsvoorbehoud en retentierecht

13.1 De eigendommen van de te leveren zaken gaan niet eerder op opdrachtgever over dan nadat al hetgeen hij in verband metleveranties of diensten van leverancier aan deze verschuldigd is, heeft voldaan waaronder tevens begrepen vorderingen inzake vanboete, rente en kosten.

13.2 Indien opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan of leverancier aanleiding heeft aan te nemen dat opdrachtgever nietaan zijn verplichtingen zal voldoen, is leverancier gerechtigd de zaken terstond van opdrachtgever terug te vorderen. De aan deterugname verbonden kosten zullen opdrachtgever in rekening worden gebracht. Bij terugname zal worden gecrediteerd op basis van dewaarde die de zaken bij terugname blijken te hebben. Opdrachtgever machtigt leverancier de plaats te betreden waar deze zaken voorterugname zich bevinden.

13.3 Opdrachtgever is, zolang hij bovenstaande vorderingen niet heeft voldaan, niet gerechtigd op de door leverancier geleverde zakeneen pandrecht of een bezitloos pandrecht te vestigen en verbindt zich tegenover derden die daarop een dergelijk recht willen vestigenop eerste verlangen van leverancier te zullen verklaren dat hij niet tot het vestigen van een pandrecht bevoegd is. Voorts verbindtopdrachtgever zich geen akte te zullen ondertekenen waarbij pandrecht op de zaken wordt gevestigd in welk geval opdrachtgever zichaan verduistering zou schuldig maken.Retentierecht

13.4 Leverancier is gerechtigd de zaken, die hij van de opdrachtgever onder zich heeft, onder zich te houden totdat voldoening van allevorderingen, die leverancier op opdrachtgever heeft, ongeacht of deze vorderingen betrekking hebben op deze zaken, heeftplaatsgevonden, dan wel totdat opdrachtgever voor al zijn vorderingen genoegzame zekerheid heeft gesteld, zulks ter keuze vanleverancier.

Artikel 14 – Garantie

14.1 Leverancier staat in voor de goede uitvoering van de opdracht, met dien verstande dat op de artikelen die niet door hem wordenvervaardigd, geen verdere garanties worden gedaan dan door de toeleverancier wordt gegeven.

14.2 De garantietermijn wordt in de offerte vermeld dan wel in de orderbevestiging. Indien geen uitdrukkelijke garantietermijn isgenoemd, gelden met inachtneming en onverminderd het bepaalde in lid 1 de volgende garantietermijnen:

a. voor buitenzonwering, rolluiken, rolhekken en schuifhekken 5 jaar, waarvan 2 jaar volledige garantie na levering en daarna nog 3 jaarop het materiaal.

b. voor raamdecoratie één jaar na levering;

c. voor aluminium- en kunststof kozijnen 10 jaar na levering exclusief hang en sluitwerk; Garantie op glas valt onder garantiebepalingentoeleverancier.

d. voor garagedeuren 2 jaar na levering;

e. voor alle overige niet met name genoemde productsoorten geldt een garantietermijn van 6 maanden na levering.

14.3 Opdrachtgever dient erop bedacht te zijn dat de toeleverancier beperkende bepalingen kent voor garantieaanspraken; dezebeperkende bepalingen houden in de meeste gevallen in dat de garantie zich slechts uitstrekt tot het vervangen van de productsoort ofhet productonderdeel. De montagekosten arbeidsloon, voorrijkosten etc. vallen niet onder de garantie.

14.4 Gebreken ontstaan door onoordeelkundige behandeling, slijtage, onoordeelkundige montage, onoordeelkundig of onjuistonderhoud door opdrachtgever of derden, of die welke zich voordoen na wijziging of reparatie door of namens opdrachtgever zelf ofdoor derden aangebracht, vallen buiten de garantie. Ook vallen buiten de garantie gebreken, die zijn ontstaan ten gevolge van andereoorzaken die in de risicosfeer van opdrachtgever zijn gelegen.14.5 Onder de garantie voor meubelen valt niet schade die bestaat uit scheuring als gevolg van vocht en temperatuurschommelingen.Voorts is uitgesloten van garantie meubelen die gebruikt worden in gelegenheden zoals bar, clubgebouw, discotheek, hotel, restaurant,vergaderzaal etc.

14.6 Opdrachtgever heeft onder de bovenstaande voorwaarden recht op een gratis nieuwe levering van het ondeugdelijke product danwel op reparatie van het ondeugdelijke product, dan wel op creditering van een evenredig deel van de factuur, één en ander ter keuzevan de leverancier. Opdrachtgever dient te allen tijde leverancier de gelegenheid te bieden en een redelijke termijn te gunnen om eeneventueel gebrek te herstellen. Opdrachtgever kan slechts na schriftelijke toestemming van leverancier een noodzakelijk herstel dooreen derde laten uitvoeren. Leverancier zal alsdan aan de opdrachtgever de kosten vergoeden, met als maximum het bedrag dat voorleverancier gemoeid zou zijn geweest met eigen herstel.

14.7 De garantie geldt slechts indien opdrachtgever aan al zijn verplichtingen jegens leverancier (zowel financieel als anderszins) heeftvoldaan, dan wel daarvoor genoegzaam zekerheid heeft gesteld.Leverancier attendeert opdrachtgever bij deze op onderstaande producteigenschappen die niet onder de garantie vallen: knikvouwen enkrijtstrepen kunnen ontstaan bij de confectie en bij het vouwen van de doeken en zien er derhalve uit als vervuilde strepen. In de buurtvan zomen en naden van de banen ontstaan door dubbele lagen doek, verschillende wikkeldiktes op de doekrol. De daardoor ontstanestofspanningen kunnen golven tot gevolg hebben (bijvoorbeeld wafel- of visgraatpatroon)Uitsluiting: De garantievoorwaarden op kozijnen vervallen indien doorboringen en/of bevestigingen van c.q. op A5 Deco kozijnen doorderden (niet zijnde A5 Deco dealers) worden uitgevoerd.

Artikel 15 – Reclamaties en/of klachten

15.1 Opdrachtgever is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, doch in ieder geval binnen 24 uur te (doen)onderzoeken. Daarbij behoort de opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen methetgeen is overeengekomen, althans voldoet aan de eisen die daaraan in het normale (handels) verkeer gelden.

15.2 Eventuele zichtbare tekorten behoren binnen 3 dagen na levering schriftelijk aan de leverancier te worden gemeld, dit metgelijktijdige overhandiging van het garantiebewijs en de gebrekkige zaak, tenzij dit onmogelijk dan wel onredelijk bezwarend is.

15.3 Een niet zichtbaar gebrek dient de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen de garantietermijn te meldenaan de leverancier met inachtneming van het in het vorig lid van dit artikel bepaalde. Na verloop van de garantietermijn is de leveranciergerechtigd alle kosten voor reparatie of vervanging, inclusief administratie, verzenden voorrijdkosten in rekening te brengen. Tenaanzien van verfproducten zijn klachten enkel ontvankelijk indien deze geschieden binnen de houdbaarheidstermijn die op deverpakking staat vermeld. De ondeugdelijkheid van geleverde verfproducten kan door opdrachtgever – met uitsluiting van elk anderbewijsmiddel – slechts worden aangetoond door het overleggen van een rapport van het verfinstituut TNO, waarbij de kosten vanrapportage ten laste komen van de in het ongelijk gestelde partij. Voor alle overige producten geldt geen bindende bewijsregeling. Dezebewijsregeling geldt niet in geval van een consumentenkoop.

15.4 Indien ingevolge het vorig lid tijdig wordt gereclameerd, blijft opdrachtgever verplicht tot afname en betaling van de gekochte zaken.Wenst opdrachtgever gebrekkige zaken te retourneren, dan geschiedt zulks met voorafgaande schriftelijke toestemming van deleverancier en op de wijze zoals door leverancier aangegeven.

15.5 Geen enkele klacht is ontvankelijk wanneer opdrachtgever tot verwerking of doorlevering is overgegaan, terwijl opdrachtgever hetbeweerde gebrek aan de zaken door eenvoudige controle had kunnen constateren. Geen klacht is toegelaten op grond van technischeonvermijdelijke afwijking van kleuren en eigenschappen.

15.6 Geringe kleurafwijkingen kunnen nimmer een reden zijn voor reclamaties en klachten. De kleuren van monstermodellen enkleurstalen dienen uitsluitend ten voorbeeld. De geleverde kleur kan altijd afwijken van het monstermodel en kleurstaat.

Artikel 16 – Aansprakelijkheid

16.1 Voor gebreken in geleverde zaken, geldt de garantie zoals omschreven in artikel 14 van deze voorwaarden. Daarnaast isleverancier uitsluitend aansprakelijk indien er sprake is van opzet of grove schuld aan haar zijde, tenzij er sprake is van eenconsumentenkoop. In dat geval gelden de gewone aansprakelijkheidsbepalingen uit het Burgerlijk Wetboek.

16.2 Voor vergoeding komt uitsluitend in aanmerking die schade waartegen leverancier verzekerd is, dan wel redelijkerwijs dan welredelijkerwijs gezien de in de branche geldende gebruiken, verzekerd had behoren te zijn en die feitelijk door deverzekeringsmaatschappij van leverancier wordt uitgekeerd. Daarbij moeten de volgende beperkingen in acht worden genomen:

a. niet voor vergoeding in aanmerking komt bedrijfsschade (bedrijfsstoring, liggelden en andere onkosten, derving van inkomsten endergelijke), door welke oorzaak ook ontstaan, tenzij en voor zover leverancier daarvoor verzekerd is;

b.leverancier is niet aansprakelijk voor schade (welke ook) die door of tijdens de uitvoering van het werk of montage van geleverdezaken of installaties wordt toegebracht aan zaken waaraan wordt gewerkt of aan zaken welke zich bevinden in de nabijheid van deplaats waar gewerkt wordt, tenzij en voor zover leverancier daarvoor verzekerd is;

c. De door de leverancier te vergoeden schade zal gematigd worden indien de door opdrachtgever te betalen prijs gering is inverhouding tot de omvang van de door de opdrachtgever geleden schade.

d. voor schade veroorzaakt door opzet of grove schuld van hulppersonen, is leverancier niet aansprakelijk.

16.2 Leverancier is niet aansprakelijk voor gebreken aan voorzieningen en ophangingen van bouwkundige aard.

16.3 Leverancier is niet aansprakelijk voor diefstal van goederen op de bouwplaats en opdrachtgever zal zorgdragen voor verzekeringvan de door leverancier op de bouwplaats aangeleverde goederen. Opdrachtgever zal leverancier op eerste verzoek een afschrift vande verzekeringspolis toezenden c.q. hem daarin inzage verlenen.

16.4 Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade ten gevolge van verlies, diefstal, brand of beschadiging van de zaken,gereedschappen en materialen van leverancier zodra deze zich op het werk bevinden.

16.5 Onverminderd het bovenstaande is leverancier niet aansprakelijk indien de schade is te wijten aan opzet en/of grove schuld en/ofverwijtbaar handelen, dan wel onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van de opdrachtgever.

16.6 Indien schade ontstaat tijdens het transport, is leverancier nooit tot verdere schadeloosstelling gehouden dan tot het bedrag dat hijin verband met het verloren gaan of de beschadiging tijdens het transport van de vervoerder en/of verzekeraar kan verkrijgen en zal opverzoek van opdrachtgever zijn vordering op vervoerder dan wel verzekeringsmaatschappij aan opdrachtgever cederen.

Artikel 17 – Ontbinding en annulering

17.1 Gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde.Alvorens opdrachtgever een schriftelijke ontbindingsverklaring tot leverancier richt, zal hij te allen tijde eerst leverancier schriftelijk inverzuim stellen en deze een redelijke termijn gunnen om alsnog zijn verplichtingen na te komen dan wel tekortkomingen te herstellen,welke tekortkomingen opdrachtgever nauwkeurig schriftelijk dient te melden.

17.2 Opdrachtgever heeft geen recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of zijn verplichtingen op te schorten indien hijzelf reeds in verzuim was met de nakoming van zijn verplichtingen.

17.3 Indien leverancier instemt met ontbinding, zonder dat er sprake is van verzuim van zijn zijde, heeft hij steeds het recht opvergoeding van alle vermogensschade zoals kosten, gederfde winst, en redelijke kosten ter vaststelling van schade enaansprakelijkheid. Ingeval van gedeeltelijke ontbinding, kan opdrachtgever geen aanspraak maken op ongedaan making van reeds doorleverancier verrichte prestaties en heeft leverancier onverkort recht op betaling voor de reeds door hem verrichte prestaties.

17.4 Onverminderd het bepaalde in de overige artikelen van deze voorwaarden wordt de tussen de opdrachtgever en de leveranciergesloten overeenkomst ontbonden zonder dat rechtelijke tussenkomst en zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist, op hettijdstip waarop de opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt, inschuldsanering wordt gesteld, door executoriale beslaglegging wordt getroffen, onder curatele of onder bewind wordt gesteld ofanderszins de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot diens vermogen of delen ervan verliest, tenzij decurator in het faillissement of de bewindvoerder inzake van de (voorlopige) surseance van betaling of schuldsanering, de uit deovereenkomst voortvloeiende verplichtingen als boedelschuld erkent.

Annulering

17.5 Annulering door de opdrachtgever is slechts mogelijk indien de leverancier daarin toestemt. Alsdan is de opdrachtgever aan deleverancier, naast vergoeding van tenminste 20% van de koopsom c.q. afgesproken prijs, verplicht tot afname van reeds besteldezaken, alsdan niet be- of verwerkt, tegen betaling van de kostprijs. De opdrachtgever is tegenover derden aansprakelijk voor degevolgen van de annulering en vrijwaart de leverancier terzake.

Artikel 18 – Toepasselijk recht/bevoegde rechter

18.1 Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en andere rechtsbetrekkingen tussen leverancier en opdrachtgever is het Nederlands rechtvan toepassing.

18.2 De bepalingen van het Weens koopverdrag zijn niet van toepassing, evenmin als enige toekomstige internationale regeling inzakekoop van roerende lichamelijke zaken, waarvan de werking door partijen kan worden uitgesloten.

18.3 Alle geschillen hoe dan ook genaamd, zullen worden onderworpen aan het oordeel van de burgerlijke rechter die bevoegd is in devestigingsplaats van de leverancier. Leverancier is gerechtigd van deze bevoegdheidsregel af te wijken en de wettelijke bepalingen tehanteren.

0858221672
sales@schuifpuidirect.nl
Industrieweg 8, 5091BG, Middelbeers
Elementen
Over onsSchuifpuiPrijs Calculator
nutsvoorzieningen
Privacy VerklaringAlgemene VoorwaardenOfferte Aanvragen
Powered By A5 Middelbeers/ J&P Luxury
SCHUIFPUIDIRECT.NL
InstagramTiktokFacebookLinkedIn